dinsdag 30 maart 2010

Weekendje London

Afgelopen weekend zijn we naar Londen geweest met Henrie"s werk. Het was geweldig!!! We hebben ons echt gedragen als Jan de Toerist en werkelijk alles fout gedaan om te blenden: bijna onder een auto gelopen, omdat die van de "verkeerde" kant kwam, aan de "verkeerde" kant trappen op en af gelopen, alle gebouwen gefotografeerd, de ondergrondse trein de verkeerde kant op genomen (i.p.v. Londen in, gingen we Londen uit), gewacht op een ober in een pub, regelmatig klem gezeten in de porrtjes van de metro, gelachen om de vloerbedekking in de toiletten en als klap op de vuurpijl gevraagd in welke pub we konden high-teaen, dat was werkelijk een doodzonde (oeps).


We zijn vrijdagochtend om 5.30 uur in de bus gestapt en via Breda (om meer collegs"s op te halen) en de tunnel naar Londen gereden, waar we rond 14.00 uur waren. Even de tassen de de kamer deponderen en naaar de ondergrondse. Nadat het gelukt was om geld uit de muur te halen, een kaartje te kopen en door het poortje te lopen, zaten we in de trein. Maar helaas die reed de verkeerde kant uit. Na wat uitleg van een hele vriendelijke meneer, stapten we een half uutrje later uit op Piccadilly Circus. Ik wist niet waar iik moest kijken: overal rode dubbeldekkers, prachtige gebouwen en ongelofelijk veel mensen en verkeer. Gelukkig staat op de weg welke kant je op moet kijken om over te steken, maar dan gaat het soms nog fout en sta je bijna tegen een bus of grote sportauto aan.
De volgende dag hebben we een stadsrondrit gemaakten zijn we 's middags gaan sight-seeën. Tussen de middag namen we een grote koffie en een stuk taart bij Costa. Wist ik veel dat groot ZO GROOT was:

Ik kon wel zwemmen in deze kop cappuccino. De twee oren waren ook geen overbodige luxe.
We hebben het echt super gehad en ik wil absoluut een keer terug, of misschien wel vaker: één keer om alle musea te bekijken en één keer om te winkelen.
Ik ga in ieder geval alle foto's scrappen: ik heb nu eindelijk weer veel inspiratie.



2 opmerkingen:

* Daniëlle * zei

Wat leuk zeg! Dat staat ook nog eens op mijn lijstje: een bezoek aan Londen. Ben benieuwd naar je scrapkunsten met deze foto's. ;-)

Ans Brunsman-Hagens zei

Ohhh Jacq wat leuk!!! Ik herken zoveel, ben er 10 jaar geleden geweest (net 2 maanden nadar Gerard was overleden, ik liep eerst met de ziel onder de arm, maar ben toch gaan genieten met alles wat ik daar zag en mee heb gemaakt. (was met 8 "medestudenten" van een Engelse cursus, de lerares kwam uit Londen, dus we hebben veel gezien. Mooiw foto's heb je gemaakt, die met dat rad is zo leuk!!