maandag 22 maart 2010

Trots als een pauw...

ben ik op onze Roel en alle andere kinderen van het zwemteam van De Zonnewijzer!!! Ze zijn nl. eerste geworden op de Valkenswaardse schoolzwemkampioenschappen. Een hele prestatie is dat, zeker als je weet dat er 28 teams meededen. De Zonnewijzer had nog een tweede team en dat is 14e geworden , zeker niet slecht!

Na de eerste estafette stonden we 6e, dus ik dacht dat het niets zou worden, maar daar had ik me mooi in vergist! Bij de tweede tussenstand stonden we opeens 3e en bij de 3e stonden we tweede! Toen we bij de 4e tussenstand 1e stonden, konden juf Ingrid en ik het nauwelijks geloven: zo ontzettend goed! Wat duurde het wachten op de einduitslag lang: ze begonnen bij nr. 28. De kinderen kregen eerst een medaille en moesten daarna allemaal als team op de foto. Toen we bij de laatste 3 zaten werden we al een beetje onrustig en toen we hoorden dat we ook geen 2e waren geworden, hebben we het zwembad afgebroken! Eindelijk staan deze kinderen eens vooraan! Ze worden vaak een beetje meewarig aangekeken, maar gisteren niet! Ik geloof niet dat Sven Kramer blijer was met zijn WK-titel als deze kinderen met hun kampioenschap en terecht!


Omdat ik de bekers vanochtend naar school moest brengen, kon Roel er even mee poseren.

Vandaag is de triomftocht door de school. Ze hebben heel wat te laten zien: twee bekers (waarvan één een wisselbeker) en een medaille. Morgen krijgen ze ook nog een oorkonde.

Op tweede Paasdag worden de Brabantse Kampioenschappen in St. Oedenrode gehouden en daar zijn we natuurlijk weer van de partij om de Valkenswaardse eer te verdedigen.

3 opmerkingen:

Scrapcorner zei

Wow gefeliciteerd met zo'n knappe zoon. Daar kan je terecht trots op zijn. Liefs Ageeth

Rianne zei

Hey Jacqueline, wat een kanjer zeg, hier mag je echt trots op zijn.
En natuurlijk ga ik mee met scrapsite-weekend, duurt nog wel lang, heb je zin om van te voren nog een dagje samen te scrappen?

Gr. Rianne

* Daniëlle * zei

Wat goed gedaan zeg, gefeliciteerd met de overwinning!